Toiminta

Teräsrakenneyhdistys edistää metallirakenteiden käyttöä tiedottamalla ja markkinoimalla sekä vauhdittamalla alan tutkimus- ja kehitystyötä ja koulutusta.

Teräsrakenteiden pinnoitteiden elinkaari ja kiertotalous

Pintakäsittelyn asiantuntijaryhmä järjesti 15.2.2023 seminaarin aiheesta "Teräsrakenteiden pinnoitteiden elinkaari ja kiertotalous" Hämeenlinnassa .

Seminaari järjestettiin Ammattiopisto Tavastialla ja siihen osallistui lähes 60 henkilöä. Ohjelmassa oli kuusi ajankohtaista esitystä seuraavista aiheista:

Fossiilivapaa terästuotanto (Erkki Krankkala, SSAB Europe Oy),

Kuumasinkityksen kiertotalous (Jorma Panula, Boliden Kokkola Oy),

Maalien elinkaariasiat ja maalattujen tuotteiden uudelleenkäyttö (Harry Kouri, Teknos Oy),

Uudet vesiohenteiset maalausjärjestelmät (Tomi Kontunen, SUMMA ry),

Maalipinnoitettujen teräsohutlevyjen ympäristöselosteet (Asmo Nieminen, SSAB Europe Oy) sekä

Kokonaisedulliset ja ympäristöystävälliset maalausjärjestelmät (Juha Kilpinen, Tikkurila Oyj).

Luentojen jälkeen vierailimme Tavastian pintakäsittelyosastolla. Alta löytyvät esitysaineistot:

SSAB Fossiilivapaa teräs - 01022023
1.4 MB, päivitetty 17.2.2023
Kuumasinkityksen kiertotalous TRY 15 2 2023
5.2 MB, päivitetty 17.2.2023
Maalien elinkaariasiat ja maalattujen terästuotteiden uudelleenkäyttö Harry Kouri
1.3 MB, päivitetty 17.2.2023
Uudet vesiohenteiset maalausjärjestelmät 2023 TPK Teknos Oy
2.7 MB, päivitetty 17.2.2023
EPD ympäristöseloste 150223
1 MB, päivitetty 17.2.2023
Kokonaisedulliset ja ympäristöystävälliset maalausjärjestelmät Juha Kilpinen 140223