Teräsrakenneteollisuus

Teräsrakenneteollisuus on 950 Milj. Euron liikevaihdon liiketoimintaa, jolla on merkittävä asema rakentamisessa ja työllistäjänä. Se on kotimaista high-techia parhaimmillaan aina suunnittelusta valmiisiin tuotteisiin.

Teräsrakennealan yritykset

Teräsrakennealan yritykset kattavat koko rakentamisen ketjun suunnittelusta, valmistuksen kautta aina rakennustyömaalle asti.

Teräsrakenneteollisuudessa ja sen edustajan Teräsrakenneyhdistyksen toiminnassa on mukana niin metallirakenteiden tilaajia kuin suunnittelijoita, rakentajia sekä rakenteiden toteutuksessa tarvittavien tuotteiden, metallien ja materiaalien tuottajia ja myyjiä.

Teräsrakenneteollisuus on kehittänyt useita huipputuotteita ja palveluita, joita myydään kotimaan lisäksi ympäri maailmaa. Yhteisillä panostuksilla osallistutaan mm. Eurooppalaiseen standardien kehitykseen ja määräysten valmisteluun. Samalla kotimainen teollisuus pitää huolen kilpailukyvystään tietämällä tulevat muutokset jo vuosia ennen niiden verfioimista.

Teräsrakennealan toimijat on perinteisesti jaoteltu 5 eri toimialaluokkaan. Teräsrakenneyhdistyksen jäsenyritykset löytyvät yrityshausta sekä alla olevasta listauksesta