Teräsrakentamisen koulutus ja tutkimus Tampereella vahvistuu entisestään

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 4.4.2018

Ruukki Construction, SSAB Europe ja TTY-säätiö ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jolla tuetaan ja vahvistetaan Tampereen teknillisen yliopiston teräsrakentamisen ja teräsrakenteiden koulutusta ja tutkimusta.

Sopimus edesauttoi teräsrakentamisen professuurin perustamista Tampereen teknilliseen yliopistoon.

Sopimuksella turvataan kansainvälisesti korkeatasoinen teräsrakenteiden ja -rakentamisen suunnitteluosaaminen Suomessa. Tutkimustyö elinkeinoelämän sekä alan järjestöjen ja viranomaisten kanssa on julkista, lukuun ottamatta tilaustutkimustyötä.

TTY SSAB RC allekirjoitustilaisuus

Sopimuksen allekirjoittivat TTY:n vararehtori Jarmo Takala, Executive vice president Olavi Huhtala SSAB Europe Oy:stä ja President Sami Eronen Ruukki Construction Oy:stä. Kuva Virpi Andersin.

– Sopimuksen tavoitteiden saavuttamisessa keskiössä on teräsrakenteiden ja -rakentamisen tenure track -professori, jonka rekrytointi käynnistyy lähiaikoina. TTY rakentaa pitkäaikaisen teräsrakentamisen tutkimusryhmän uuden professorin ympärille, talouden ja rakentamisen tiedekunnan dekaani Heli Harrikari kertoo.

Yhteistyö perustuu vuosittain laadittavaan toimintasuunnitelmaan ja sitä ohjataan kaikkien osapuolten edustajista koostuvalla ohjausryhmällä.

Yhteistyösopimus solmittiin 29.3 Tampereella, ja sopimuskausi kattaa 1.1.2018 ja 31.12.2023 välisen ajan.

Osapuolet:

SSAB Europe