Peikosta tulee savuton työpaikka 2018

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 23.1.2018

Edistääkseen työntekijöidensä terveyttä ja työhyvinvointia Peikko Group Oy:stä tulee savuton työpaikka. Yhtiön savuttomuuspolitiikan mukaan kaikki Peikon tytäryhtiöt ja toimintapaikat yli 30 maassa ympäri maailmaa tulevat olemaan savuttomia.

Toukokuun 31. päivästä 2018 lähtien, jolloin vietetään maailman terveysjärjestön WHO:n kansainvälistä tupakatonta päivää, kaikista Peikon toimisto- ja tuotantotiloista sekä piha-alueista tulee savuttomia. Peikon savuttomuuspolitiikka koskee yhtiön omia työntekijöitä, vuokratyöntekijöitä, opiskelijoita ja harjoittelijoita sekä myös yhtiön muiden sidosryhmien edustajia, jotka vierailevat tai työskentelevät Peikon tiloissa.

”Kaikki hyötyvät savuttomasta työpaikasta, tietenkin tupakkateollisuutta lukuun ottamatta. Savuttomuus vaikuttaa myönteisesti työntekijöidemme terveyteen, ja he säästävät myös rahaa. Samaan aikaan Peikko hyötyy yhtiönä, kun sairauspoissaolojen määrän voidaan olettaa vähentyvän pitkällä tähtäimellä”, kertoo Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja Topi Paananen.

Lisätietoja: Peikko Group Oy