Teräsrakennepäivä 2023 onnistui loistavasti

Timo Koivisto (timo.koivisto a rakennusteollisuus.fi), 23.11.2023

Teräsrakennepäivä 2023

Vietimme Teräsrakennepäivää 22.11.2023 Hotelli Presidentissä Helsingissä. Kiitos kaikille tilaisuuteen osallistujille.

Riippumaton palkintolautakunta valitsi Teräsrakenneyhdistykselle lähetettyjen ehdotusten joukosta Vuoden 2023 Teräsrakennepalkinnon voittajaksi Tammelan stadionin Tampereella. Kunniamaininnan sai maailman korkein rautatiesilta Chenab Bridge joka sijaitsee Intiassa

Tilaisuudessa kuultiin mielenkiintoisia esityksiä Eurokoodeista, hitsauksesta, hybridirakentamisesta, sinkityksestä sekä kattava esittely viime vuoden Teräsrakennepalkinnon voittajasta Turun Toripaviljongeista. Keynote-puhujana oli Professori Tom Molkens KU Leuvenorem yliopistosta Belgiasta.

lowres  L 11

Teräsrakennepalkinto 2023: Tammelan Stadion

Tilaaja: Tampereen kaupunki
Pää- ja arkkitehtisuunnittelu: JKMM Arkkitehdit Oy
Päätoteuttaja: Pohjola Rakennus Oy Suomi
Rakennesuunnittelija: Ramboll Finland Oy
Teräsrakenneurakoitsija: Teräselementti Oy
Asentaja: Temacon Finland Oy

TRY4861

Teräsrakennepalkinnolla palkitut lavalla.

Chenab2

Kunniamaininta: Chenab Bridge jonka pääkonsulttina ja pääsuunnittelijana on toiminut WSP Finland Oy

TRY4755

Teräsrakennepäivässä palkittiin myös opinnäytetöitä. Opinnäytetöistä palkitut opiskelijat ovat: Aki Pakarinen, Johanna Björkqvist, Saani Shakil ja Viktoria Detkin.