Vuoden 2020 Teräsrakennepalkinto jaettu

Timo Koivisto (timo.koivisto a rakennusteollisuus.fi), 25.11.2020

Vuoden Teräsrakenne on kulttuurikeskus Fuzhoussa

Vuoden Teräsrakenne kuuluu merkittäviin suomalaisiin arkkitehtuuripalkintoihin. Palkinnon saa arkkitehtonisesti korkeatasoinen sekä terästä että muita metalleja rakentamisvaiheessa oivaltavasti hyödyntänyt rakennushanke. Riippumaton palkintolautakunta valitsi Teräsrakenneyhdistykselle ehdotettujen ehdokkaiden joukosta Vuoden 2020 Teräsrakenne -palkinnon voittajaksi suomalaisen suunnitteluosaamisen vientiä edustavan PES-Arkkitehtien Kiinan Fuzhouhun suunnitteleman Strait Culture and Art Centre’n. Vuoden 2020 Teräsrakenteessa arkkitehtuurin tärkeimpien elementtien, kaartuvien pääjulkisivujen ja niihin liittyvien galleriatilojen teräsrakenteet on PES-Arkkitehtien alikonsulttina suunnitellut Vahanen Suunnittelupalvelut Oy.

Voittajan lisäksi palkintolautakunta päätti palkita kunniamaininnalla Vantaalla sijaitsevan Sipoonkorven kansallispuistoon liittyvän Kuusijärven sillan