Toiminta

Teräsrakenneyhdistys edistää metallirakenteiden käyttöä tiedottamalla ja markkinoimalla sekä vauhdittamalla alan tutkimus- ja kehitystyötä ja koulutusta.

Teräsrakentamisen kansalliset asiantuntijaryhmät

Teräsrakentamisen asiantuntijaryhmissä puhutaan käytännön asiaa.

Teräsrakenneteollisuus ja Teräsrakenneyhdistyksen jäsenet edustavat laaja-alaisesti metallirakennusalaa.

Jäsenet ovat Teräsrakenneyhdistyksen tärkein voimavara ja olemassaolon perusta. Kun jäsenet toimivat eri rakentamisen osa-alueilla, antavat yhdistyksen asiantuntijaryhmät jäsenille erinomaisen väylän vaikuttaa juuri itseään kiinnostaviin asioihin. Teräsrakenneyhdistyksessä toimii seuraavat asiantuntijaryhmät:

• infraryhmä,
  • pintakäsittelyn asiantuntijaryhmä,
  • runkoryhmä
  • paloryhmä
  • opetusalan asiantuntijaryhmä

Lisäksi yhdistyksessä on Normitoimikunta (TRY/NT) ja erilaisia toimikuntia pätevyyksien arvioimiseksi. Toiminnan sisällöstä  ja resurssoinnista päättävät mukana oleva yritykset. Kansalliset asiantuntijaryhmät ovat perustaneet toimintasuunnitelmansa hyvin konkreettisiin käytännön asioihin. Oman osa-alueensa tutkimukseen, kehitystoiminnan, koulutuksen, viestinnän ja vaikuttamisen koordinointi sekä ohjaus perustuvat siis alan arkipäivän tuntemukseen ja siitä lähteviin tarpeisiin.