Vuoden Teräsrakenne -palkinto

Vuoden Teräsrakenne 2023 -palkinnon voittaja valittiin 22.11. Teräsrakennepäivässä ja voittajaksi nousi Tammelan Stadion Tampereella. Kunniamaininta jaettiin Chenab Bridge ehdotukselle

Vuoden Teräsrakenne kuuluu merkittäviin suomalaisiin arkkitehtuuripalkintoihin. Palkinnon saa arkkitehtonisesti korkeatasoinen sekä terästä ja muita metalleja rakentamisvaiheessa oivaltavasti hyödyntänyt rakennushanke. Riippumaton palkintolautakunta, jonka puheenjohtajana toimi tänä vuonna arkkitehti SAFA Ted Schauman, Schauman & Nordgren Architecs Ab:sta, valitsi Teräsrakenneyhdistykselle lähetettyjen ehdotusten joukosta Vuoden 2023 Teräsrakennepalkinnon voittajaksi Tammelan stadionin Tampereella.

lowres  L 11

Tilaaja: Tampereen kaupunki
Pää- ja arkkitehtisuunnittelu: vastannut JKMM Arkkitehdit Oy
Päätoteuttaja: Pohjola Rakennus Oy Suomi
Rakennesuunnittelu: Ramboll Finland Oy
Teräsrakenneurakoitsija: Teräselementti Oy
Asentaja: Temacon Finland Oy

TRY4861

Tämänvuotisen Vuoden Teräsrakenteen valinnut palkintolautakunta päätti myöntää myös kunniamaininnan, jonka sai Intiassa Jammun ja Kashmirin alueet yhdistävä maailman korkein rautatiesilta Chenab Bridge. Silta edustaa korkeatasoisen suomalaisen suunnitteluosaamisen vientiä, desing and build -hankkeena toteutetun sillan pääkonsulttina ja pääsuunnittelijana on toiminut WSP Finland Oy.

Chenab3

Kunniamaininta: Chenab Bridge jonka pääkonsulttina ja pääsuunnittelijana on toiminut WSP Finland Oy

TRY4788

Teräsrakenneyhdistys ry onnittelee kaikkia projektiin osallistuneita ja kiittää palkintolautakuntaa onnistuneista valinnoista!

Tiedote:

Vuoden Terasrakenne 2023 tiedote