FISE siirtyi digiaikaan

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 8.5.2018

FISE on kehittänyt pätevyyden hakuun uuden digitaalisen palvelun. Sen myötä pätevyyttä haetaan sähköisellä hakulomakkeella. Uuden palvelun myötä pätevyyden haku muuttuu sujuvammaksi, tietoturvallisemmaksi sekä täyttää tietosuoja-asetuksen vaatimukset.

Ensimmäisenä palvelu otetaan käyttöön rakennussuunnittelijan pätevyydessä. Tavoitteena on saada kaikki pätevyydet palvelun piiriin vuoden 2018 aikana.

Hakija voi ylläpitää koulutus- ja työkokemustietojaan ajantasaisesti palvelussa. Koulutuksen tai referenssitehtävän voi kirjata palveluun koska vaan ja siihen voi liittää sähköisessä muodossa olevia liitteitä. Näin ollen pätevyyden haun tullessa ajankohtaiseksi hakemuksen täyttäminen on kätevää tietojen löytyessä palvelusta valmiina.

Tavoitteena on saada FISEn kaikki 78 pätevyyttä uuteen palveluun tämän vuoden loppuun mennessä. Siirtyminen toteutetaan niin, ettei siitä aiheudu toimintakatkoksia ja kaikki pätevyydet ovat koko ajan normaalisti haettavissa. Hakija toimii pätevyyskohtaisen ohjeistuksen mukaan.

Teräsrakentamisen pätevyyksiä haetaan siis toistaiseksi vanhaan malliin pdf-formaattiin skannatulla tai paperisella hakemuksella.

Teräsrakentamisen pätevyyslautakunta toimii TRY:n alaisena. Lisätietoja ja kokousaikataulut löytyvät täältä.

Lisätietoa:

FISEn verkkosivusto osoitteessa www.fise.fi