SSAB, LKAB ja Vattenfall käynnistävät hankkeen tavoitteena hiilidioksidivapaa terästeollisuus

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 4.4.2016

Koko maailma on suurten haasteiden edessä etsiessään aiempaa kestävämpää yhteiskuntaa. SSAB:n nykyinen tuotantojärjestelmä on jo nyt yksi maailman tehokkaimmista hiilidioksidipäästöjen osalta. Kuitenkin nykyinen koksaamoihin ja masuuneihin perustuva teräksentuotannon teknologia tarkoittaa sitä, että yritys on Ruotsin suurin yksittäinen hiilidioksidipäästöjen lähde.

SSAB, LKAB ja Vattenfall ovat yhdessä valmiita ottamaan suuren vastuun löytääkseen pitkän aikavälin ratkaisun terästeollisuuden hiilidioksidiongelman hoitamiseksi. Siksi yritykset ovat tänään ilmoittaneet aloittavansa yhteisen teollisen projektin kehittääkseen terästuotantoprosessin, jossa päästönä syntyy vettä hiilidioksidin sijasta.

Tänään 4.4.2016 klo 11.00 pidettävää Englanninkielistä lehdistötilaisuutta voi seurata myös netissä.

Linkki lehdistötilaisuuteen

Lisätietoja aiheesta: