ECCS:n kannanotto kiertotalouteen ja Moduuli D:n merkitykseen

Timo Koivisto (timo.koivisto a rakennusteollisuus.fi), 16.2.2022

Euroopan teräsrakenneyhdistysten kattojärjestö European Convention for Constructional Steelwork (ECCS) on julkaissut kannanoton kiertotaloudesta ja elinkaaren ulkopuolisia vaikutuksia kuvaavasta Moduuli D:stä. Näihin ulkopuolisiin vaikutuksiin kuuluvat mm. kierrätys, muunneltavuus ja uudelleenkäyttö.

Kiertotalous ymmärretään yleisesti lineaarisen talousmallin vaihtoehdoksi eli pidetään materiaalit ja tuotteet mahdollisimman pitkään kierrossa niiden arvoa mahdollisimman pitkään säilyttäen. Kannanotto osoittaa hyvin miten teräksen suljettu kierto toimii rakennuksen elinkaaren aikana eli teräs palaa aina kiertoon joko uudelleenkäytettynä tai kierrätettynä.

Voit ladata dokumentit alta.

ECCS position on Circular Economy and Module D:

ECCS position on Circular Economy and Module D
802 KB, päivitetty 16.2.2022