Uudistettu EN 1090-2 toteutuseritelmän laatimisohje julkaistu

Suvi Papula (suvi.papula a tryry.fi), 13.10.2021

Teräsrakenneyhdistyksessä on saatu päätökseen projekti toteutuseritelmän ohjedokumentin päivittämiseksi. Se sisältää standardin ”SFS-EN 1090-2 Teräs- ja alumiinirakenteiden toteuttaminen – Osa 2: Teräsrakenteita koskevat tekniset vaatimukset” velvoittavan liitteen A taulukoiden kohtiin kirjoitetut kansalliset suositukset ja ohjeistukset. Liite A sisältää lähes 200 projektikohtaisesti toteutuseritelmässä määritettävää lisäystä täydentämään standardin vaatimuksia. TRY on julkaissut dokumentin ”Ohjeita toteutuseritelmän laatimiseksi” vuonna 2010 ja nyt se päivitettiin vastaamaan standardin EN 1090-2 uusittua versiota.

Ohjedokumentti on saatavilla ilmaiseksi Teräsrakenneyhdistyksen verkkosivuilta:

Ilmaiset julkaisut ja lopputyöt

Teräsrakenneyhdistys kiittää kaikkia projektiin osallistuneita henkilöitä tärkeästä työpanoksesta sisältöjen tuottamisessa ja kommentoinnissa sekä hankkeen rahoittamiseen osallistuneita Rakennustuotteiden Laatu Säätiötä sekä Teräsrakenneyhdistys ry:n jäsenyrityksiä.