Toiminta

Teräsrakenneyhdistys edistää metallirakenteiden käyttöä tiedottamalla ja markkinoimalla sekä vauhdittamalla alan tutkimus- ja kehitystyötä ja koulutusta.

Boost

Vaativasta pohjasta nousee Boost

Uusi toimistotalo kohoaa hyvää vauhtia perinteikkäällä alueella Helsingissä. Teräksen ansiosta monet paljon suunnittelua vaativat ratkaisut on saatu toteutettua ahtaalle tontille.

NCC rakentaa uuden toimistorakennuksen Aleksis Kiven kadulle Helsinkiin. Paikalta on ensin purettu vanha toimistorakennus, joka nyt korvataan kestävän kehityksen mukaisella ja energiatehokkaalla uudisrakennuksella. Uuteen rakennukseen tulee tilaa 21 000 m2:n, joka suunnitellaan korkeimman tason LEED Platinum -ympäristöstandardin mukaisesti.

boost

Rakennukseen tulee liittorunko, jossa Peikon Deltabeam-liittopalkki on vahvasti mukana. Peikolle kuuluvat myös liittorungon optimointi ja teräsrungon suunnittelu.

Terästoimittaja Peikko ja Peikon suunnittelukumppani Johacon ovat liittyneet pääsuunnittelija Swecon jaettuun malliin. Kohteeseen tulee lisäksi Turun Pelti ja Eritykseltä pelti-villa-peltielementtejä ja Nordecilta termorankaelementtejä.

Selaa artikkelia tästä tai lataa se pdf-versiona alta

Boost
3 MB, päivitetty 27.5.2022

Marinrannan pysäköintilaitos

COR-TEN®-terästä julkisivuissa

Arkkitehti Jyrki Tasan suunnitteleman rakennuksen pitkä julkisivu toimii ympäristötaideteoksena sopeutuen hyvin katseltavaksi nopeasti liik-kuvasta autosta. Pimeään aikaan rakennus on kineettinen teos, jonka julkisivuista heijastu-vat autojen ajovalot ja jonka sisällä syttyvät ja sammuvat valot luovat oman efektinsä.

Marinranta

A-Insinöörien rakennesuunnittelutyön lähtötietoina toimivat arkkitehdin piirustukset ja pintamalli, joka muokattiin algoritmiavusteisesti Gras-shopperin avulla Teklaan referenssitiedoksi.

Selaa artikkelia tästä tai lataa se pdf-versiona alta.

Marinranta
1.8 MB, päivitetty 27.5.2022

Ahti Rantonen

Hitsaava mökinrakentaja

Ahti

Ahti Rantosen opintoja on seurannut monipuolinen ja menestyksekäs työura, joka Ahti Rantosella jatkuu tänä päivänä Vahanen Suunnittelupalvelut Oy:n toimitusjohtajan ja AFRY Finland Oy:n Kiinteistöt ja Rakentaminen yksikön toimialajohtajan tehtävässä.

Selaa artikkelia tästä tai lataa se pdf-versiona alta

Ahti Rantonen
2.7 MB, päivitetty 27.5.2022