Toiminta

Teräsrakenneyhdistys edistää metallirakenteiden käyttöä tiedottamalla ja markkinoimalla sekä vauhdittamalla alan tutkimus- ja kehitystyötä ja koulutusta.

Myytävät julkaisut

Tilaukset sähköpostitse seuraavasta osoitteesta:

info a tryry.fi

Hintoihin lisätään toimituskulut ja alv.

Teräsrakenteiden suunnittelu ja mitoitus, Eurocode 3 -oppikirja. Kirja uudistettu v. 2020.

Kattava suomenkielinen oppikirja, jossa käsitellään rakentamisessa käytettäviä teräksiä/terästuotteita, teräsrakenteiden suunnitteluperusteet sekä Eurocode-standardien EN 1993 mukaiset rakenneosien ja liitosten kestävyystarkastelut ja mitoitus. Lisäksi siinä käsitellään erilaisia runko- ja jäykistysjärjestelmiä, palomitoitusta, kylmämuokattujen rakenteiden erityispiirteitä, korroosion ja väsymisen sekä rakenteiden valmistuksen huomioon ottamista suunnittelussa.

Hinta (perinteinen kirja): opiskelijat 55€, TRY:n jäsenet 77€, ei-jäsenet 110

Saatavissa myös sähköinen versio: linkki. Sähköisen version jäsen- ja opiskelijahintojen alennuskoodi kysymällä info a tryry.fi

Liittorakenteiden suunnittelu ja mitoitus, Eurocode 4 -oppikirja BY 58 (2012)

Kirjassa esitetään betoni-teräs-liittorakenteiden mitoituksen ja toteutuksen perusteita sekä mitoitus standardien EN 1994-1-1 ja EN 1994-1-2 mukaisesti.

Hinta: Betoniyhdistyksen tai TRY:n jäsenet: 70 €, Ei-jäsenet: 100 €, Opiskelijat: 50 €

Teräsrakenteiden suunnittelu ja mitoitus Eurocode 3 -oppikirja (2010, toinen painos 2014)
HUOM! Tästä oppikirjasta on julkaistu uudistettu versio, ks. yllä

TRY EC3-oppikirja korjausliite 2011-02-21
239 KB, päivitetty 10.11.2015
Oppikirjasta on käytön aikana löytynyt muutama virhe. Niiden korjaukset julkaistaan vapaasti ladattavina korjausliitteinä. Huom! korjausliite koskee oppikirjan 1. painosta. Toiseen painokseen kyseiset korjaukset on tehty.