Toiminta

Teräsrakenneyhdistys edistää metallirakenteiden käyttöä tiedottamalla ja markkinoimalla sekä vauhdittamalla alan tutkimus- ja kehitystyötä ja koulutusta.

ECCS

Kansainväliset yhteydet muodostavat tärkeän taustan koko Teräsrakenneyhdistyksen toiminnalle. Yhdistys on jäsenenä ECCS:ssä (European Convention for Constructional Steelwork) ja yhdistyksen edustajat osallistuvat joidenkin ECCS:n teknisten komiteoiden työskentelyyn.

Nämä työryhmät ovat:

• ECCS/TC3 Fire
  • ECCS/TC8 Structural stability
  • ECCS/TC9 Fabrication
  • ECCS/TC10 Bolted & welded connections
  • ECCS/TC11 Composite structures
  • ECCS/TC14 Sustainability
  • ECCS/TMB/Technical Management Board

Teräsrakenneyhdistyksen toimitusjohtaja edustaa Suomea ECCS:n Executive Boardissa sekä Annual General Meetingissä.

Yhdistyksen edustaja osallistuu kutsuttuna asiantuntijana EU komission hallinnoimaan työryhmään RFCS/TGS8 (Research Funding for Coal and Steel, Steel products and applications for building, construction and industry), joka valvoo komission rahoittamia teräsrakentamiseen liittyviä eurooppalaisia T&K-hankkeita.

TRY pitää myös yhteyttä pohjoismaisten sisarjärjestöjen kanssa:

• SBI Stålbyggnadsinstitutet (Ruotsi)
  • Norsk Stålforbund (Norja)
  • Dansk Stålinstitut (Tanska)