Keskustakirjasto Oodi sai European Steel Design Award -pääpalkinnon

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 23.10.2019

Eurooppalainen teräsrakennealan kattojärjestö ECCS järjestää kahden vuoden välein European Steel Design Award -kilpailun. Suomesta kilpailuun ilmoitetaan perinteisesti Teräsrakennekilpailun voittajat.

Kilpailussa palkinto myönnetään teräsrakenteiden luovasta ja näyttävästä käytöstä arkkitehtuurissa.

Pääpalkinnon saaminen Suomeen on erittäin ainutlaatuista. Mukana oli tällä kertaa 28 Euroopan parasta kohdetta viimeisen kahden vuoden ajalta. Kotimaista osaamista on tällä vuosikymmenellä kyseisessä tiukassa kilpailussa palkittu vain kerran aikaisemmin, jolloin yleisön suosikiksi nousi teräsrakenteinen tekosaari.

TRY onnittelee kaikkia mukana olleita, kuten Helsingin Kaupunki, ALA Arkkitehdit, YIT, Ramboll Finland ja Normek.

Uutistiedotteet aiheesta:

ECCS