Teräsrakentamisen professori on valittu uuteen Tampereen Yliopistoon.

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 13.12.2018

TkT Kristo Mela aloittaa 1.1.2019 teräsrakenteiden Assistant Professor -tehtävissä tenure track -polulla samana päivänä toimintansa aloittavassa uudessa Tampereen yliopistossa.

Kriston omin sanoin:

Suuret kiitokset Seinäjoen yliopistokeskukselle, jonka ansiosta TTY:llä on ollut metallirakentamisen professuuri vuosina 2004-2018, sekä SSAB Europelle ja Ruukki Constructionille, jotka tuellaan vaikuttivat merkittävästi siihen, että professuuri jatkuu tenure track -muotoisena! Yhdessä prof. Mikko Malaskan ja prof. Sami Pajusen kanssa muodostamme Metalli- ja kevytrakenteiden tutkimusryhmän, jonka keskeisiä teemoja ovat teräsrakenteet, rakenteiden optimointi, rakenteiden toiminta palossa ja erilaiset yhdistelmärakenteet. Ryhmällä on jo sen verran kokoa, että pystymme tarttumaan laajempiinkin tutkimuskysymyksiin omin päin ja myös kansainvälisen tutkijaverkostomme kanssa. Toiminta on jo kovassa vauhdissa, ja heti 2019 alusta aloitetaan uusia väitöskirjaprojekteja.

Uudetkin yhteistyökumppanit ovat tervetulleita mukaan! Näillä askelmerkeillä lähden innolla tarpomaan tenure track -polkua!

TRY onnittelee uutta  Assistant professoria.