PEIKKO TOIMITTAA 4,2 KM DELTAPALKKEJA TAYS:N UUTEEN D-RAKENNUKSEEN

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 6.6.2016

Peikko Finland Oy on saanut merkittävän tilauksen joka käsittää 4,2 kilometriä Deltapalkkeja. Palkit toimitetaan Tampereen yliopistollisen sairaalan (TAYS) uuteen D-rakennukseen. Toimitukset ovat alkaneet huhtikuussa 2016 ja ne jatkuvat kevääseen 2017 saakka. Deltapalkkien lisäksi Peikko toimittaa kohteeseen erilaisia betonirakentamisen liitososia. D-rakennus otetaan käyttöön tammikuussa 2020.

“On hienoa, että Deltapalkki on valittu TAYS:n D-siiven runkorakenteeseen. Deltapalkin edut sairaalakohteissa ovat selkeät – pitkät jännevälit tarjoavat muuntojoustavuutta rakennuksen koko elinkaaren ajalle ja palkin matala profiili jättää tilaa teknisille asennuksille, joita sairaalakohteissa on runsaasti”, kertoo Peikko Finland Oy:n toimitusjohtaja Esa Rusila.

Uusi D-rakennus käsittää 27 000 m2 yhdeksässä kerroksessa. Se rakennetaan vanhan D-rakennuksen tilalle keskussairaalan etupihalle. Uusi rakennus liittyy valmistuttuaan osaksi jo toimivaa sairaalaa. D-rakennukseen sijoittuvat raskaana olevien, synnyttäjien ja vastasyntyneiden hoito, tuki- ja liikuntaelimistön sairauksien hoito, verisuonikirurgia, toimenpideradiologia, laboratorion näytteenotto sekä pääaula ja välinehuolto. Kohteen rakennesuunnittelusta vastaa A-Insinöörit Rakenne ja arkkitehtisuunnittelusta työyhteenliittymä Uki Arkkitehdit ja Tähti-Set. Kohteen projektinjohdosta ja urakoinnista vastaa SRV.

DELTABEAM TAYS FI
57 KB, päivitetty 6.6.2016