Ramboll osti Insinööritoimisto Savelan

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 2.5.2016

Insinööritoimisto Savela Oy on Seinäjoella toimiva, vuonna 1986 perustettu yritys, jonka ydinosaamista ovat rakennustenrakenne-, elementti- ja konepajasuunnittelu sekä rakennusten kuntotutkimukset. Yrityksessä on myös siltasuunnittelun asiantuntemusta. Yritys työllistää Seinäjoella ja Oulussa yhteensä 12 henkilöä, jotka siirtyvät kaupan myötä Rambollin palvelukseen. Myös Insinööritoimisto Savela Oy on TRY:n jäsen.

― Kasvu on strategiamme ytimessä, ja nyt tehty yrityskauppa on jatkumoa viime syksylle, jolloin joukkoomme liittyi 130 talotekniikan osaajaa. Näemme Pohjanmaan kasvualueena. Uusien rakennushankkeiden myötä tarvitsemme lisää osaajia ja samalla vahvistamme rakennesuunnittelun tarjontaamme Seinäjoen seudulla, toteaa johtaja Juha Valtari Rambollin Kiinteistöt ja rakentaminen –toimialalta.

― Syvällisen paikallistuntemuksemme ja pitkän kokemuksemme ansiosta voimme jatkossa palvella entistä monipuolisemmin nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme. Isossa talossa haastaviinkin hankkeisiin löytyy tekijöitä ja erikoisasiantuntijoita monelta sektorilta. Uskon, että vahva asuinkerrostalokohteiden suunnitteluosaamisemme voi hyödyttää Rambollia laajemminkin, sanoo toimitusjohtaja Markku Savela Insinööritoimisto Savela Oy:stä.

Ramboll tiedote

Lisätietoja: