Vuoden Teräsrakenne sai myös Rakentamisen Ruusu 2015 -palkinnon.

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 3.2.2016

Vuoden 2015 Teräsrakennepalkinnon saanut OP-Pohjolan pääkonttori on saanut myös Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan myöntämän Rakentamisen Ruusu palkinnon.

Rakentamisen Ruusu myönnetään poikkeuksellisen laadukkaasta Helsingin rakennettuun ympäristöön liittyvästä työstä. Rakentamisen Ruusun avulla rakennuslautakunta ja Helsingin kaupungin rakennusvalvontavirasto nostavat esille kohteita ja henkilöitä, jotka ovat edistäneet rakentamisen kulttuuria.

OP Ryhmän uusi toimitilarakennus on paluuta 1900-luvun alkuvuosikymmenten korkeatasoiseen pankki- ja liiketila-arkkitehtuuriin. JKMM Arkkitehdit Oy voitti OP-Pohjolan järjestämän arkkitehtuurikilpailun Vallilan korttelin Teollisuuskadun puoleisen julkisivun uudistamisesta ja yhden korttelin rakennuksen korvaavasta uudisrakennuksesta.

Ruusun ja arkkitehti Kari Kuosman laatiman piirroksen saivat:

• tilaaja,OP Ryhmä, kiinteistöjohtaja Auni Palo
  • pääsuunnittelija, arkkitehti Asmo Jaaksi, JKMM Arkkitehdit Oy
  • rakennesuunnittelija, Sweco Rakennetekniikka Oy, projektipäällikkö Anssi Kolehmainen
  • akustiikkasuunnittelija, DI Oskar Lindfors, Akukon Oy
  • palokonsultti, paloturvallisuussuunnittelija Sami J. Hämäläinen, Paloässät Oy.

Kolme ensiksimainittua olivat myös vastaanottamassa Vuoden Teräsrakennepalkintoa.

TRY onnittee voittajia.