DNB-toimistorakennus voitti Euroopan teräsrakentamisen palkinnon

Janne Tähtikunnas (janne.tahtikunnas a tryry.fi), 22.10.2015

Oslossa sijaitseva DNB A -toimistorakennus on voittanut European Steel Design Awards 2015 –palkinnon. Palkinto jaettiin syyskuussa teräsrakentamisen tapahtumassa Istanbulissa.

European Steel Design Awards 2015 -kilpailun tarkoituksena on kannustaa luovaan teräksen käyttöön rakentamisessa. Palkinnon kriteereinä ovat estetiikka, tekniikka, ympäristö ja taloudellisuus. Norska Stålforbund, eli Norjan teräsrakenneyhdistys, ilmoitti DNB A -rakennuksen ehdolle kilpailuun.

Teräsrakenneyhdistyksen jäsenistä voittajakohteessa mukana olivat Ruukki Construction ja Sweco.

Ruukki Construction on toimittanut sekä asentanut rakennuksen teräsrakenteet ja Sweco toiminut teräsrungon rakennesuunnittelijana.

Kuva: Ruukki Construction

Lisätietoja palkitusta kohteesta: