Toiminta

Teräsrakenneyhdistys edistää metallirakenteiden käyttöä tiedottamalla ja markkinoimalla sekä vauhdittamalla alan tutkimus- ja kehitystyötä ja koulutusta.

Teräsrakentamisen jaostot

Teräsrakentamisen jaostoissa puhutaan käytönnön asiaa.

Teräsrakenneteollisuus ja Teräsrakenneyhdistyksen jäsenet edustavat laaja-alaisesti metallirakennusalaa.

Jäsenet ovat Teräsrakenneyhdistyksen tärkein voimavara ja olemassaolon perusta. Kun jäsenet toimivat eri rakentamisen osa-alueilla, antavat yhdistyksen jaostot jäsenille erinomaisen väylän vaikuttaa juuri itseään kiinnostaviin asioihin. Vuoden 2014 Teräsrakenneyhdistyksessä toimii seuraavat jaostot:  infrajaosto, mastojaosto, ympäristöjaosto, pintakäsittelyjaosto, palojaosto, suunnittelu- ja toteutusjaosto,  Rosteri-jaosto, ECCS-jaosto sekä yhdessä Betoniyhdistyksen kanssa liittorakennejaosto. Vuonna 2014 on päätetty perustaa myös uusi opetusjaosto.

Lisäksi yhdistyksessä on Normitoimikunta (TRY/NT) ja erilaisia toimikuntia pätevyyksien arvioimiseksi. Toiminnan sisällöstä  ja resurssoinnista päättävät mukana oleva yritykset. Jaostot ovat perustaneet toimintasuunnitelmansa hyvin konkreettisiin käytännön asioihin. Oman osa-alueensa tutkimukseen, kehitystoiminnan, koulutuksen, viestinnän ja vaikuttamisen koordinointi sekä ohjaus perustuvat siis alan arkipäivän tuntemukseen ja siitä lähteviin tarpeisiin.